Charles Crook es plnanteja quatre usos de l'ordinador, ell vol intentar explicar per mitjà de les metàfores com les noves tecnologies poden ser d'ajuda per ensenyar i aprendre. Aquestes metàfores són:
*Metàfora de l'ordinador com a tutor: segons Crook la finalitat de la relació entre el mestre i l'alumne es que aquest últim inicii una tasca, que es realitzi, que el mestre l'evalui i donar pas a una altra activitat nova. Per aquest motiu Crook creu que l'ordinador també pot fer la tasca del mestre.
En relació amb aquesta metàfora podem parlar del dictat realitzat a classe, amb l'ordinador com a eina principal, i la porterior correcció del dictat per part d'un company.
*Metàfora de l'ordinador com a alumne: en aquest cas l'alumne fa de mestre en relació amb l'ordinador. Es crea un "micromon" on l'alumne crea idees a partir de la exploració i l'aprenentatge es realitza per descoberta. L'alumne és actiu perque es ell qui "demana" a l'ordinador que li ensenyi a realitzar certes tasques.
A classe mitjançant el programa LOGO vam poder construir allò que volíem donant-li les ordres específiques.
*Metàfora de l'ordinador com a simulador: entenent el simulador com un programa tutorial que guia l'aprenentatge per descoberta, semblant al dels micromons, però més delimitats, ja que només es poden manipular diversos paràmetres però no podem afegir-ne de nous.
A classe vam treballar amb un programa on per avançar, havíem de portar una bola cap a una estrella.
*Metàfora de l'ordinador com a eina: la metàfora es refereix a que l'ordinador ens pot donar eines per completar les nostres experiències i els nostres punts de vista.
A classe ens vam endinsar en un laboratòti de química per poder coneixer el nom de les eines que s'utilitzen i així conèixer millor aquest món.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada