dilluns, 2 de novembre de 2009

Anàlisi d'un anunci



Aquest és l'anunci que la marca Heineken ha fet darrerament.
L'anunci dura uns 32 segons, els quals ens mostren una festa que una parella celebra a casa seva, on hi han convidat a un grup bastant nombrós d'amics o coneguts.
La gran majoria de la gent es troba al saló de la casa, que és bastant gran, hi ha música de festa posada a un volum bastant raonable i les persones presents estan parlant tranquil·lament.
L'anunci comença amb un plànol de l'amfitriona de la casa, mostrant les diferents estances a unes amigues seves que la van seguint, fins que arriben al que és el dormitori principal i s'atura davant de dues grans portes. Fa una petita introducció del que contenen i les obre tot esperant la reacció de les seves amigues. Elles primerament es queden bocabadades per, acte seguit posar-se a cridar de forma histèrica quan se n'adonen que és el guarda-robes de la seva amiga i que està ple de roba, sabates i complements.
Mentrestant criden, es comencen a sentir uns altres crits que provenen d'una altra part de la casa i és aquí quan es produeixen uns segons de silenci i la seva expressió de felicitat canvia a una d'incertesa.
En aquest moment es produeix un canvi de plànol i l'atenció es centra en un grup d'homes que escridassen com elles ho han fet abans, però davant d'un gran armari que hi ha al menjador i que resulta ser una nevera gegant plena de cerveses de la marca Heineken. Aquí la càmera obre el plànol i veiem com les dones que abans escridassaven es queden mirant els homes que criden histèrics davant una nevera plena de cervesa.
La primera vegada que vaig veure aquest anunci ja em va cridar l'atenció, i cada com que l'he tornat a veure no e pogut evitar riure, ja que primerament ens mostren el tòpic de que les dones perdem el cap per un bon parell de sabates o per alguna altra cosa que estigui relacionada amb la moda i els complements. Però després l'anunci fa un gir i ens mostra una de les debilitats que és associada al món masculí, que és la cervesa.
Crec que a més de divertit, aquest és un dels millors anuncis que s'han emès en el 2009.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada