dissabte, 24 d’octubre del 2009

Comunicacio Oral Escrita i Digital.

19-23 Octubre.

Descripció.

La sessió del dia 23 d'Ocubre va començar amb la recitació d'un poema per part de la Lluïsa. Era de Miquel Martí i Pol i com a temàtica central tenia als paletes.
Durant la resta de la classe hem vist un vídeo de un debat de la Lliga de debat Universitari entre la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra.
La temàtica del debat era l'excesiu preu de la vivenda.

Reflexió.

Durant la hora llarga que ha durat el vídeo del debat universitari, m'he parat a pensar en la seriositat i la solemnitat que tenen aquests actes.
La temàtica pel que m'ha semblat sol ser de molta actualitat i en aquest cas de problemes o temes que afecten als joves, com pot ser el cas de l'excessiu preu d'una vivenda.
M'ha cridat molt l'atenció el fet de que tot estigués tan ben organitzat, ja que jo sempre havia concebut i imaginat els debats com un col·loqui ple de crits i d'intervencions que no respecten el torn de paraula.
També m'ha sobtat que els participants estaven del tot entregats a la seva tasca, havien cercat informació i contrastat les possibles fonts d'informació dels seus adversaris.

Aprofundiment.

Un debat universitari està perfectament organitzat, consta d'una exposició inicial, on cada esquip dona la seva perspectiva i punt de vista respecte a la temàtica a debatre. Consta també de torns de refutacions, on s'han de posar de manifest els punts febles de l'equip contrari, les llacunes d'informació, etc. A la contrarèplica l'equip que ha estat replicat anteriorment haurà de fer el possible per enfortir la seva posició.
Per finalitzar el debat, es fa el torn de les conclusions, és en aquest punt on es sol decidir un debat, ja que els membres del jurat es decanten cap a una posició o cap a una altra. S'han de resumir els alguments principals de l'equip i s'ha de demostrar la importància de la seva posició.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada